[English-Français] Futuristic exterior tileset :
+6
Jez
Uldaric
Drenark
Daynlohim
Stacy
Enki
10 participants
Page 2 sur 3
Page 2 sur 3 • 1, 2, 3
Re: [English-Français] Futuristic exterior tileset :
Yes, sorry, it was 157.
For other versions of tiles, it's a good idea. I will look for other textures that might fit.
We're doing great job !
For other versions of tiles, it's a good idea. I will look for other textures that might fit.
We're doing great job !
Enki- Big Daddy
Ok, all the models you saw in the pictures above are finished (With lights, doors and Wok) and ready to use.
(Just need to rename them. )
From now on, I will create other buildings with another set of textures. For Nar Shaadda-like citys.
Good night !
(Just need to rename them. )
From now on, I will create other buildings with another set of textures. For Nar Shaadda-like citys.
Good night !
Enki- Big Daddy
Here is my first underworld building :
This is very simple, the next buildings will be less "classic".
It could be use for an administrative building, or something like that.
It has an "intelligent" wok, so you can access to the top of the tower.
The entire building :
The Front :
The back :
There is a propagandist picture, I can remove it if you don't like it.
The top :
The top is made with tinted glass, it's a little bit transparent.
Inside the top :
Bye !
This is very simple, the next buildings will be less "classic".
It could be use for an administrative building, or something like that.
It has an "intelligent" wok, so you can access to the top of the tower.
The entire building :
The Front :
The back :
There is a propagandist picture, I can remove it if you don't like it.
The top :
The top is made with tinted glass, it's a little bit transparent.
Inside the top :
Bye !
Enki- Big Daddy
Here is another building, but I must not be credited for this, It was created by Tobias Schmidt, I found the model on Sci-fi 3D web page.
But I did a lot af modifications on textures, and on the model itself, before using tile slicer.
It is not completed yet, (the doors are missing), but it wil be very soon.
Hope you like it !
But I did a lot af modifications on textures, and on the model itself, before using tile slicer.
It is not completed yet, (the doors are missing), but it wil be very soon.
Hope you like it !
Enki- Big Daddy
What do you think of that building ?
Is it too common ?
In the Toolset :
In Game :
It is inspired by this picture from the underworld of Coruscant, in episode 2 "clone wars" :
Of course, it is without details of any kind. I will add them if you think I am in the right direction.
Don't hesitate to post suggestions or critisism.
Bye !
Is it too common ?
In the Toolset :
In Game :
It is inspired by this picture from the underworld of Coruscant, in episode 2 "clone wars" :
Of course, it is without details of any kind. I will add them if you think I am in the right direction.
Don't hesitate to post suggestions or critisism.
Bye !
Enki- Big Daddy
Here is one of my best creation !
Created especialy to fit Stacy's holes and bridges !
It's an alpha version of the building, but I realy like the idea.
In fact, it is the top of a giant tower. You have a transparent blue glass that surrounds the building, at the center, I will put different doors that correspond to different rooms.
A view in front of the tile.
And with some imagination, you can place Stacy's bridges and holes instead of the desert's one, and see what will be Coruscant Spaceport :
Created especialy to fit Stacy's holes and bridges !
It's an alpha version of the building, but I realy like the idea.
In fact, it is the top of a giant tower. You have a transparent blue glass that surrounds the building, at the center, I will put different doors that correspond to different rooms.
A view in front of the tile.
And with some imagination, you can place Stacy's bridges and holes instead of the desert's one, and see what will be Coruscant Spaceport :
Enki- Big Daddy
very good work!!! I envy you...
That is EXACTLY the vision i had of this tileset: top of buildings, 542th floor of giant buildings...
make sure that we can see the buildings under the floor, and then the fog to hide the vacuum.
That's very good way, damn i really need to finish this 3po to go your side...
That is EXACTLY the vision i had of this tileset: top of buildings, 542th floor of giant buildings...
make sure that we can see the buildings under the floor, and then the fog to hide the vacuum.
That's very good way, damn i really need to finish this 3po to go your side...
Daynlohim- Holographe des Services Impériaux
Here is the bridge texture for you Enki:
I forget how it is tiled, but I have to redo the bridge width anyway, so I will make it tile once every 500 units.
so on a 1000x1000 tile it would look like this:
XX
XX
I forget how it is tiled, but I have to redo the bridge width anyway, so I will make it tile once every 500 units.
so on a 1000x1000 tile it would look like this:
XX
XX
Stacy- Freelance
After testing Stacy's tiles with mine, I saw 2 issues.
One is my fault, and the other is stacy's fault
But first, two screens to show you what I mean.
Here, you can see the issues I'm talking about :
1) First problem : I thought each texture for one ground tile was 3*3 "squares" whereas it is 6*6. (That is entirely my fault )
2) Second problem : Stacy changed the over-ride mat values (Ambient and diffuse) without telling me, so that's why there is such a contrast between her tiles and mine.
But I will say to defend her, that she was totally right, it's really much better like this.
So Stacy, don't change anything at these 2 things (texture "size" and colors) I will edit my tiles, to make them more similar,
But, In the future, could you please tell me if you change any value of this type
Thanks again for your work !
And I hope your car's problem will solve quickly !
One is my fault, and the other is stacy's fault
But first, two screens to show you what I mean.
Here, you can see the issues I'm talking about :
1) First problem : I thought each texture for one ground tile was 3*3 "squares" whereas it is 6*6. (That is entirely my fault )
2) Second problem : Stacy changed the over-ride mat values (Ambient and diffuse) without telling me, so that's why there is such a contrast between her tiles and mine.
But I will say to defend her, that she was totally right, it's really much better like this.
So Stacy, don't change anything at these 2 things (texture "size" and colors) I will edit my tiles, to make them more similar,
But, In the future, could you please tell me if you change any value of this type
Thanks again for your work !
And I hope your car's problem will solve quickly !
Enki- Big Daddy
Enki a écrit:2) Second problem : Stacy changed the over-ride mat values (Ambient and diffuse) without telling me, so that's why there is such a contrast between her tiles and mine.
Oh! I'm sorry, I didn't even think about it, I always change both to white on everything.
Stacy- Freelance
Well, that's not grievous.
But, I'm not shure it's very usefull to do that on everything, because you can change these values directly in Game editor, in the tab properties of each map.
Anyway I think you were right to do that on the ground. It makes it brighter.
Maybe not on the buildings.
Bye !
But, I'm not shure it's very usefull to do that on everything, because you can change these values directly in Game editor, in the tab properties of each map.
Anyway I think you were right to do that on the ground. It makes it brighter.
Maybe not on the buildings.
Bye !
Enki- Big Daddy
hello
I'm interesting for help you to modelise building,bridge,head for new "race",...
please contact me in my BG>>>Dethaä. if you are agree...
Thx,
I'm interesting for help you to modelise building,bridge,head for new "race",...
please contact me in my BG>>>Dethaä. if you are agree...
Thx,
Invité- Invité
Good evening everybody !
Je réactualise ce topic, car je me remets là dessus. Il faut qu'il soit prêt et utilisable d'ici un moi, histoire de pouvoir mapper les principales villes et planètes pour la beta
Je réactualise ce topic, car je me remets là dessus. Il faut qu'il soit prêt et utilisable d'ici un moi, histoire de pouvoir mapper les principales villes et planètes pour la beta
Enki- Big Daddy
any need for help? je pourais former ce jeune Neïlu? avec bloodry ça ferait 2 modeleurs en plus ...
Bien sûr que j'ai besoin de toi
Et si Bloodry et Neilu sont partants, envoie leur un MP.
Je crois que Neïlu a déjà des notions de 3D.
Ce serait une bonne idée !
Je suis en train de faire les fichiers itp et .set
Je n'ai pas de nouvelle de Stacy, mais elle m'a passé ses ponts, et ses fichiers.
Avec ce qu'elle a fait et ce que j'ai fait, on en est à la lettre N. (incluse)
Ce qui vous laisse de la lettre O à la lettre Z.
S'il en faut davantage, on peut toujours utiliser d'autres noms
Et si Bloodry et Neilu sont partants, envoie leur un MP.
Je crois que Neïlu a déjà des notions de 3D.
Ce serait une bonne idée !
Je suis en train de faire les fichiers itp et .set
Je n'ai pas de nouvelle de Stacy, mais elle m'a passé ses ponts, et ses fichiers.
Avec ce qu'elle a fait et ce que j'ai fait, on en est à la lettre N. (incluse)
Ce qui vous laisse de la lettre O à la lettre Z.
S'il en faut davantage, on peut toujours utiliser d'autres noms
Enki- Big Daddy
Juste un petit mot d'encouragement. Je suis ça de très prés et trouve ce que vous avez deja fait vraiment génial. Ca fera un tabac si vous le mettez sur le vault ensuite ^^
Un grand bravo et bon courage
*impatiente*
Un grand bravo et bon courage
*impatiente*
Merci !
Je pense pouvoir faire une release d'une version Alpha d'ici quelques jours.
Cela permettra à tous ceux qui veulent nous aider de travailer avec le même set e texture et les bons fichiers .set et .itp.
En outre, les mappeurs pourront nous dire ce qui va et ne va pas, et orienter notre développement selon leur besoins
Je pense pouvoir faire une release d'une version Alpha d'ici quelques jours.
Cela permettra à tous ceux qui veulent nous aider de travailer avec le même set e texture et les bons fichiers .set et .itp.
En outre, les mappeurs pourront nous dire ce qui va et ne va pas, et orienter notre développement selon leur besoins
Enki- Big Daddy
Bon, voilà la version pre alpha du tileset, je la mets en dl, pour que tous ceux qui veulent participer à cette aventure 3D puisse avoir les même fichiers, les même textures, etc ...
http://jeanfrancois.luc.free.fr/Tileset/%5bDT%5dCity_0.1.rar
Mais, je la mets aussi pour que les mappeurs du module ou les freelances puissent tester le tileset, créer plusieurs maps, et voir ce qui va et ne va pas, ce qui est joli, ce que l'on devrait modifier/rajouter, etc ....
Voous pouvez l'utiliser en conjonction avec nos haks, pour faire des maps de tests avec portes, PNJs et placeables.
Si vous m'envoyez des screens, les plus beaux seront mis sur le Forum, dans un post prévu à cet effet .
http://jeanfrancois.luc.free.fr/Tileset/%5bDT%5dCity_0.1.rar
Mais, je la mets aussi pour que les mappeurs du module ou les freelances puissent tester le tileset, créer plusieurs maps, et voir ce qui va et ne va pas, ce qui est joli, ce que l'on devrait modifier/rajouter, etc ....
Voous pouvez l'utiliser en conjonction avec nos haks, pour faire des maps de tests avec portes, PNJs et placeables.
Si vous m'envoyez des screens, les plus beaux seront mis sur le Forum, dans un post prévu à cet effet .
Enki- Big Daddy
on peut utiliser ce hak seul?
oui, tout à fait
Enki- Big Daddy
Chouette, je vais pouvoir faire de tests *se frotte les mains*.
Drenark- Admin
il y a du très bon dans ce tilest, et beaucoup de boulot restant à accomplir quand même * se frotte aussi les mains*
je pense qu'on peut facilement réduire la hauteur des immeubles car ils sont trop haut on voit pas le bout ( qui est le + interessant.), a moins que vous ayez un camera hak?
par contre faut des gouffres pour le sol. ensuite je sais pas si c'est chez moi mais le pinceau de l'éditeur se comporte bizarrrement, je crois que c'est au niveau des tiles de trous...
apres sachant que c'est le tilset de base je me doute bien que le .set n'est pas encore tres au point, je suis sur que tu sais ou sont les lacunes.
sinon chapeau bas. Je ferai d'autres commentaires plus tard.
je pense qu'on peut facilement réduire la hauteur des immeubles car ils sont trop haut on voit pas le bout ( qui est le + interessant.), a moins que vous ayez un camera hak?
par contre faut des gouffres pour le sol. ensuite je sais pas si c'est chez moi mais le pinceau de l'éditeur se comporte bizarrrement, je crois que c'est au niveau des tiles de trous...
apres sachant que c'est le tilset de base je me doute bien que le .set n'est pas encore tres au point, je suis sur que tu sais ou sont les lacunes.
sinon chapeau bas. Je ferai d'autres commentaires plus tard.
Pour la hauteur, je pense que c'est une question de réglage des options de la map dans l'éditeur, moi, je ne les trouve pas trop haut, comme tu peux le voir sur ces screens :
http://jeanfrancois.luc.free.fr/videos/screen/
Pour ce qui est du pinceau bizare, ça vient des relations entre le terrain bright et le terrain dark, je n'ai pas encore tout à fait compris comment ça marche.
(Au passage, pour l'instant, les trous (holes) et les ponts ne marchent que sur le tileset bright )
Ex :
Tu dis qu'il faut des gouffres, quelle différence fais-tu avec les trous ?
http://jeanfrancois.luc.free.fr/videos/screen/
Pour ce qui est du pinceau bizare, ça vient des relations entre le terrain bright et le terrain dark, je n'ai pas encore tout à fait compris comment ça marche.
(Au passage, pour l'instant, les trous (holes) et les ponts ne marchent que sur le tileset bright )
Ex :
Tu dis qu'il faut des gouffres, quelle différence fais-tu avec les trous ?
Enki- Big Daddy
ben ils doivent être plus profonds, de manière que justement on ne voie pas le fond, genre on est a un étage élevé.
Ensuite j'imaginais qu'on pourrait voir et / ou deviner de la circulation dans les trous simuilant les vaisseaux qui traversent les rues.
pour la question de la hauteur des immeubles, que puis je répondre face à des screens aussi beaux?
Ensuite j'imaginais qu'on pourrait voir et / ou deviner de la circulation dans les trous simuilant les vaisseaux qui traversent les rues.
pour la question de la hauteur des immeubles, que puis je répondre face à des screens aussi beaux?
en fait, pour les trous, j'hésite à faire deux trucs
1) mettre le fond gris en légère transparence, pour donner une idée de brume
2) mettre un emitter de fumée en bas, pour donner une impression de polution/ activité mais je ne sais pas si cela consomme beaucoup de ressources ou pas les emitters ?
Pour la hauteur, j'ai oublié de préciser que l'on peut monter sur le toit de certains édifices :
Sinon, pour les vaisseaux, j'ai une idée :
Il faudrait modéliser des vaisseaux en très peu de polygones, genre 100 - 200 Max, et s'en servir de projectile dans des sortilèges lancés par des placeables invisibles que l'on peut positioner au dessus ou en dessous du sol de façon très simple. Les "sorts" seraient lancés à partir de trigger, disons par exemple une fois sur trois qu'un joueur passe dessus.
Je vais faire quelques essais dans cette direction et voir comment cela peut rendre.
1) mettre le fond gris en légère transparence, pour donner une idée de brume
2) mettre un emitter de fumée en bas, pour donner une impression de polution/ activité mais je ne sais pas si cela consomme beaucoup de ressources ou pas les emitters ?
Pour la hauteur, j'ai oublié de préciser que l'on peut monter sur le toit de certains édifices :
Sinon, pour les vaisseaux, j'ai une idée :
Il faudrait modéliser des vaisseaux en très peu de polygones, genre 100 - 200 Max, et s'en servir de projectile dans des sortilèges lancés par des placeables invisibles que l'on peut positioner au dessus ou en dessous du sol de façon très simple. Les "sorts" seraient lancés à partir de trigger, disons par exemple une fois sur trois qu'un joueur passe dessus.
Je vais faire quelques essais dans cette direction et voir comment cela peut rendre.
Enki- Big Daddy
Page 2 sur 3 • 1, 2, 3